torstai 17. maaliskuuta 2016

Pieni maailmani

Blogikulttuurin yleistyttyä minä olen kadottanut itseni kirjoittajana. Kirjoittaminen oli ennen minulle ainoa asia, jonka suhteen pystyin olemaan täysin avoin, rehellinen ja estoton. Pystyin purkamaan tunteeni raa'alla rehellisyydellä ja toisinaan taas vain innostua kivoista asioista tai pohdiskella omia pitkiä pohdintojani.

Jo muutaman vuoden ajan blogi on kuitenkin ollut asia, jonka on pitänyt olla viihdyttävä, visuaalisesti miellyttävä, kiinnostava ja ennen kaikkea se on ollut olemassa lukijoita varten. Entä minä sitten? Minä olen sysännyt kaikki kirjoittamisen aiheet pois mielestäni, koska ne ovat olleet liian turhia, liian tylsiä tai liian lennokkaita. Minä olen kadottanut itseni kaikkeen siihen lukijamäärien kyttäämiseen ja lukijoille kiinnostavien aiheiden miettimiseen.

Siksi minä kuoppaan tällaisen blogimaailman. Minä tein itselleni "salaisen" nettipäiväkirjan, ikioman pienen maailmani, johon olen onnistunut kirjoittamaan omaan vanhaan tapaani. Alan pikkuhiljaa löytää sen saman helpotuksen ja vapauden, joka kirjoittamiseen ennen liittyi. Se on ollut todella mukavaa.

Ajattelin vain kertoa teille, ystävät. Uuden nettipäiväkirjan osoitetta saa kysyä, te kaikki olette (ainakin uskoakseni) kuitenkin jollain tavalla tuttujani ja teillä on jotain kautta yhteys minuun. Ja kait se on bloggerin kautta mahdollista myös?

Maailma, minä en enää kirjoita sinulle. Minä kirjoitan ihan vain itselleni nyt.

2 kommenttia:

  1. Itse ainakin mielelläni lukisin tulevaisuudessakin tekstejäsi. Blogiisi olen päätynyt erään foorumin kautta, joten joudun pyytämään osoitetta vain näin kommenteissa. Jos vain tahdot sen sähköpostiini laittaa.

    VastaaPoista
  2. Moi ja anteeksi myöhäisestä vastauksestani. Laitan uuden osoitteen ihan mielelläni sinulle sähköpostiin, jos saan osoitteesi. Voin sitten heti sähköpostia laitettuani poistaa kommentin niin osoitteesi ei jää kommentteihin.

    VastaaPoista